Diario de León

El primer libro en llionés sobre los reyes de León

El medievalista Ricardo Chao y Ricardo Escobar firman este hito literario

Portada del libro. DL

Portada del libro. DL

León

Creado:

Actualizado:

Lugar: Ayuntamiento de León. (S. Marcelo, 1)

Hora: 19.30.

Entrada: gratuita.

Los reis de Llión , de Ricardo Chao y Ricardo Escobar, más que un libro es todo un acontecimiento. «Quiciabes seya’l de Llión el reinu más esqueicíu de toda la Edá Media hispana. Lo mesmo puede dicise d’una de las suas llenguas patrimoniales, l’asturllionés (chamáu llionés en Llión, asturianu n’Asturias, y mirandés na Tierra de Miranda portuguesa). Sicasí, el reinu y corona de Llión foi’l más extensu y importante de la Península Ibérica a lo llargo de varios siegros. Prueba d’ello ye que d’él acabarían xurdiendo los reinos de Castiella y Portugal. Los sous veinti reis y reinas cuasi siempres manexoron y controloron la política hispana, en permanente conflictu con al-Ándalus. Los reis de Llión ye namás y nada menos que’l primer llibru cona historia d’esi reinu y los sous reis escritu na llengua que faloron. Y amás conas formosas ilustraciones de sabor medieval de Ricardo Escobar, y conos textos del medievalista Ricardo Chao».

De esta manera se presenta lo que es un hito en la literatura en lengua leonesa y que se ha de convertir en un imprescindible en las estanterías de aquellos que sientan la tierra leonesa empezando por la Edad Media.

Dos expertos como Ricardo Chao y Ricardo Escobar son los que guían en esta apasionante aventura de empaparse de Historia a través de una lengua que retrotrae a muchas de las claves que luego dibujan la idiosincrasia leonesa.

tracking